MATERIALUTFLYKT

I tisdags så åkte vi iväg på en utflykt med klassen till någon slags
återvinningstation. Om jag förstod saken rätt så jobbade de med att göra
om materialen på olika sätt så att de gick att använda dom igen och sedan
sålde de vidare. Så jag fick med mig en hel del därifrån men de får ni se
någon annan dag. På bilderna i mitten står jag och väljer mellan olika
schampokorkar och Mayo badar i nån slags omgjord plast.
Nedersta bilderna är tagna idag då jag mest tagit det lugnt. En väldigt god
liten söt choklad och en kopp kaffe på vietnamesiskt vis. Kanske den bästa
kaffen hittils.
Jag är ledig nu i några dagar eftersom det är Golden Week. Men tyvärr har
det ösregnat 2 dagar i streck så aktiviteten har inte varit maximal men imorn
hoppas jag på bättre väder för då ska ja och Mayo shoppa i Harajuku!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag såg nån dokumentär för ett tag sen om återvinning i Japan, de är tydligen väldigt bra på det? Verkar ju skitbra att kunna gå dit och köpa(?)

2012-05-03 @ 18:26:23
Postat av: Sara Malm

Ja de är väldigt noga med sina sopor.. Tydligen oxå någons slags status i bostadsområdet "vem som sorterar sina sopor bäst" får bästa ryktet..!? crazy, som allt annat här i japan..

2012-05-04 @ 16:24:13
URL: http://sologub.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena Leidemar

...ingen brist på material för skapandet iaf ser jag ;)

2012-05-05 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0